Εάν χρειάζεστε βοήθεια, έχουμε μια λίστα με τις συχνότερες ερωτήσεις και απαντήσεις. Προσπαθούμε να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή βοήθεια αναφορικά με τις απορίες σας. Κάντε κλικ σε μια ερώτηση για να δείτε την αντίστοιχη απάντηση.

Από 22-12-1999 με το Νόμο 2773 Άρθρο 45 επιτρέπεται η αεριοκίνηση όλων των οχημάτων, ανεξαρτήτως χρήσης (Ι.Χ, Δ.Χ, ΤΑΞΙ, κλπ). Για να είναι νόμιμη όμως η εγκατάσταση αεριοκίνησης στο αυτοκίνητο θα πρέπει, η συσκευή και όλα τα εξαρτήματα που θα χρησιμοποιηθούν να έχουν έγκριση τύπου από το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ και ο τεχνικός που θα τα τοποθετήσει να έχει πτυχίο τοποθετήσεως συσκευών για την αντίσχοιχη αεριοκίνηση LPG (υγραέριο)  - CNG (φυσικό αέριο) . Ο έλεγχος των παραπάνω για τη νομιμοποίηση γίνεται στα Κ.Τ.Ε.Ο..

Βασική προϋπόθεση για το Συνεργείο-Μηχανικό είναι: η ύπαρξη Άδειας Λειτουργίας Συνεργείου Τοποθετήσεως-Συντήρησης και Επισκευής συσκευών αεροκίνησης στα αυτοκίνητα, καθώς και η αντίστοιχη Άδεια Ασκήσεως Επαγγέλματος του μηχανικού εγκαταστάτη.
Τα παραπάνω είναι προϋπόθεση για να γίνει άρτια η εγκατάσταση αλλά και για να μην έχετε πρόβλημα στην έκδοση πιστοποιητικών για το ΚΤΕΟ. Το τελευταίο πρόβλημα αντιμετωπίζουν πολλοί κάτοχοι αυτοκινήτου που εγκατέστησαν αεριοκίνηση σε μη αδειοτημένα συνεργεία.

Το υγραέριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα βενζινοκίνητα οχήματα (ανεξαρτήτου τεχνολογίας).

Το φυσικό αέριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα βενζινοκίνητα οχήματα (ανεξαρτήτου τεχνολογίας).

Η αεριοκίνηση, δεν επηρεάζει στο παραμικρό τις λειτουργίες της βενζίνης, όπου το αυτοκίνητο συνεχίζει να λειτουργεί όπως ακριβώς λειτουργούσε και πριν. Απλά προστίθεται η λειτουργικότητα το αυτοκίνητο να κινείται ΚΑΙ με αέριο και η δυνατότητα επιλογής του καυσίμου (βενζίνη ή αέριο).

Τοποθετείται ξεχωριστή δεξαμενή, υψηλών προδιαγραφών, εγκεκριμένη και κατάλληλη για τη χρήση αερίου.

Δεν αφαιρείται τίποτα απολύτως από το αυτοκίνητο. Απεναντίας προστίθενται ορισμένα εξαρτήματα (ανάλογα με την τεχνολογία του αυτοκινήτου), τα οποία του δίνουν τη δυνατότητα να λειτουργήσει ΚΑΙ με αέριο.

Η αλλαγή του καυσίμου γίνεται εύκολα, γρήγορα με έναν διακόπτη, και όποια στιγμή θελήσουμε. Ακόμα και τη στιγμή που το αυτοκίνητο κινείται, με ένα απλό πάτημα του διακόπτη αλλάζει το καύσιμο χωρίς καμία περαιτέρω διαδικασία.

Υπάρχει ένδειξη στάθμης του αερίου, είναι πάνω στον διακόπτη επιλογής καυσίμου και ελέγχεται από τη θέση του οδηγού. Επίσης, υπάρχει και πάνω στη δεξαμενή όργανο ένδειξης πληρότητας της δεξαμενής σε αέριο.

Η λειτουργία του συστήματος αερίου είναι ένα κλειστό κύκλωμα το οποίο δεν επιτρέπει την οποιαδήποτε διαρροή αερίου. Μυρωδιές από την καύση υπάρχουν όταν το αυτοκίνητο δεν είναι σωστά συντηρημένο, όπως στην περίπτωση που είναι τρύπια η εξάτμιση ή τα λάστιχα στεγανοποίησης του πορτ-μπαγκάζ είναι φθαρμένα, με την υποπίεση που δημιουργείται κατά την κίνηση μεταφέρονται τα καυσαέρια στο χώρο των επιβατών. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις θα υπήρχε μυρωδιά όποιου καυσίμου χρησιμοποιείται εκείνη τη στιγμή (βενζίνη, αέριο ή πετρέλαιο).

Τα πλεονεκτήματα με τη χρήση αερίου είναι πολλά. Οικονομία στα καύσιμα (από τη διαφορά αγοράς ανά λίτρο), μακροζωία του κινητήρα και του καταλύτη (περισσότερα χιλιόμετρα για τα λάδια και τα μπουζί λόγω της τέλειας καύσης), και μηδαμινές εκπομπές ρύπων.

Το ίδιο σύστημα αεριοκίνησης επανατοποθετείται με χαμηλό κόστος στο νέο αυτοκίνητο, αρκεί ο κινητήρας να μην είναι κατά πολύ μεγαλύτερου κυβισμού.

Ναι, το όχημα εξακολουθεί να είναι το ίδιο ασφαλές όπως πριν τη μετατροπή. Τα συστήματα μας, αποτελούνται από εξαρτήματα που διαθέτουν όλες τις απαιτούμενες εγκρίσεις τύπου και υπερκαλύπτουν τις αυστηρότερες προδιαγραφές ασφαλείας στην κατηγορία τους.

Η δεξαμενή αερίου είναι ειδικής σχεδίασης για πιο ανθεκτική συμπεριφορά στη ρήξη σε περίπτωση σύγκρουσης και ειδικές βαλβίδες ασφαλείας και αποκοπής συμβάλλουν στην αύξηση του συντελεστή ασφαλείας.

Όχι δεν υπάρχει κίνδυνος, διότι ειδικά βαλβίδες και συστήματα ασφαλείας φροντίζουν για την αποφυγή τέτοιου φαινομένου.

LPG (υγραέριο)

CNG (φυσικό αερίου)

Φθηνότερο ανά λίτρο από τη βενζίνη

Φθηνότερο ανά λίτρο απο τη βενζίνη και απο το LPG (υγραέριο)

Χαμηλό κόστος εγκατάστασης

Υψηλότερο κόστος εγκατάστασης, όμως επιδοτείται το μισό κόστος

Πολλά πρατήρια ανεφοδιασμού

Ελάχιστα πρατήρια

Ελαφριές δεξαμενές που καταλαμβάνουν ελάχιστο χώρο

Πολύ βαριές δεξαμενές που καταλαμβάνουν πολύ χώρο